Van Stage II naar Stage V met emissietechnologie

  1. Home
  2. Van Stage II naar Stage V met emissietechnologie

Van Stage II naar Stage V met emissietechnologie

Opdrachtgevers stellen steeds strengere eisen wat betreft de emissies van bouwmachines. Hierbij gaat het dan vooral om de uitstoot van roet en stikstof (NOX). Reden voor Kraanbedrijf Nederhoff om te kijken naar de mogelijkheden om hun huidige machinepark te verduurzamen.

Voor een aanstaand project moesten de emissies van een Liebherr LR1100 kraan, voorzien van een Stage II motor, verlaagd worden naar Stage V-niveau. Met inachtneming van de toepassing zijn DLS technici en engineers op zoek gegaan naar een passende oplossing: een retrofit SCRT-systeem waarbij roetdeeltjes worden opgevangen door een roetfilter en een SCR-katalysator NOX omzet in niet-schadelijke stoffen. Omdat bij het gebruik van de kraan niet altijd een voldoende hoge temperatuur behaald wordt bevat het systeem ook een elektrisch verwarmingselement. Om zoveel mogelijk temperatuur te behouden is het systeem volledig geïsoleerd.

Afgelopen juni is de kraan voorzien van het uitlaatgasnabehandelingssysteem. Het systeem functioneert onafhankelijk van het motormanagement en wordt geregeld door ACU (Aftertreatment Control Unit) in combinatie met nieuw aangebrachte sensoren. Op basis van meetinformatie van deze sensoren bepaalt de ACU de inspuithoeveelheid van AdBlue en de aansturing van het verwarmingselement. Alle informatie is realtime te volgen door de ingebouwde telematicamodule. Op afstand is te zien waar de kraan zich bevindt, en wat de actuele data is.

Interessant? Klik hier om meer te lezen over emissietechnologie, of neem direct contact met ons op!

Meer informatie over dit project: https://www.bouwmachines.nl/materieel/artikel/2021/08/dls-bouwt-bestaande-machines-om-naar-stage-v-10151497

Niets gevonden.

Nieuws

Overzicht

Contacteer Ons

Neem contact met ons op! We komen snel bij u terug!

    Menu
    Chat with us
    Chat with us
    Questions, doubts, issues? We're here to help you!
    Verbinden...
    Geen van onze operators is momenteel beschikbaar. Probeer het later opnieuw. U kunt hier ook uw naam, e-mailadres en vraag invullen, en we nemen snel contact met u op!
    Our operators are busy. Please try again later
    :
    :
    :
    Have you got question? Write to us!
    :
    :
    This chat session has ended
    Was dit gesprek nuttig? Beoordeel deze chat sessie
    Goed Slecht